Retourneren

 

Kan ik iets retourneren?

Ja retourneren kan, binnen 14 dagen. Gebruik hiervoor dit formulier.

Voorwaarden retourneren

Wij doen niet moeilijk over retourneren. De enige voorwaarden zijn dat het product niet is gebruikt (ook niet is gewassen!), in perfecte nieuwstaat is en indien redelijkerwijs mogelijk, nog in de oorspronkelijke verpakking zit (met de eventuele kaartjes), gekocht is bij allesmama.nl en dat je binnen 14 dagen na ontvangst het product hebt teruggestuurd. Dit bepalen we aan de hand van het poststempel.Producten in de sale en slips in ongeopende verpakking kun je natuurlijk gewoon retourneren.

Hoe?

Stuur je product voldoende gefrankeerd  en voorzien van (een kopie van) je order of een briefje met daarop je naam en ordernummer terug aan:

Allesmama.nl

Heemselerweg 3

7263 RS Marienvelde

En verder?

  • Bij ontvangst van je retourzending ontvang je van ons bericht.
  • We storten na onvangst & controle van het product het bedrag binnen vijf werkdagen terug op je rekening.
  • We storten altijd terug op de rekening waarmee je ook hebt betaald. Heb je met creditcard betaald, dan zie je de refund dus pas terug op je creditcardstatement. Soms zie je de betaling op een overzicht en de refund pas op het overzicht wat een maand later volgt. Dit ligt aan de maandelijkse periode waarmee je creditcardmaatschappij de overzichten verstuurt.

Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend!

Als je je retour ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door vervoerder in rekening gebrachte kosten in op het bedrag wat aan je wordt geretourneerd.

Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen

Deze nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. Je krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan je terugzenden nadat je de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Natuurlijk hoeft dat niet, in dat geval gaat je product naar een goed doel. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, een vlekje heeft, beschadigd is, gewassen is: dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met je op.

VERPAK JE RETOUR MET ZORG, NET ZOALS WE HET AAN JE VERZENDEN, VOORKOM SCHADE BIJ VERZENDING!

De gulden regel is: verstuur het zoals je het hebt ontvangen van ons, dan gaat het goed.

Defecte producten bij aankomst (dit staat los van de garantie)

We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we je aan om ons dit dan zo snel mogelijk weten per e-mail. Indien je niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op de order), dan ligt het risico bij jou. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat je een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij jou. Tenzij je dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen daarom jou altijd je bestelling zorgvuldig te controleren. Nog even op een rij:

  • Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
  • Wacht onze instructies af voordat je het terugstuurt.
  • Als we je vragen het item terug te sturen worden uiteraard je verzendkosten vergoed.
  • Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.

 

Zoek raken van je retourzending

Ook als je retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard.

Heb je een retour en ben je te laat?

Natuurlijk kan er wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd even contact op per e-mail, dan kijken we er samen even naar. Zendingen die gewoon worden verstuurd, die wij dan weigeren, en waarbij we dan later horen wat er aan de hand is blijven geweigerd.

14 dagen retourtermijn

Je kunt items binnen 14 dagen na ontvangst gewoon retourneren. Dit betekent niet dat je het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.

In een notendop

  • De kosten voor het terugzenden zijn voor je eigen rekening.
  • We berekenen geen kosten voor het verwerken van retouren.
  • Bij retourneren wordt de artikelwaarde plus eventueel betaalde verzendkosten voor de heenreis vergoed. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als je de gehele order retourneert, niet als je enkele items houdt.